woensdag 24 augustus 2011

Bonita Avenue


Peter Buwalda was met Bonita Avenue genomineerd voor de Libris Literatuurprijs en de Gouden Strop (prijs voor de beste misdaadroman), maar heeft geen van beide gewonnen. Verdient hij de Academica Literatuurprijs?
In eerste instantie zeg ik 'ja', zeker voor een debuut vind ik het een knappe roman vanwege taal en verhaal, voor mij veel leesplezier.
Nu ik bijna alle genomineerden voor deze prijs heb gelezen vind ik het echter onmogelijk om de titels te vergelijken. Buwalda spreekt me aan vanwege het verhaal, Vercauteren vanwege de sfeer, Hondius vanwege de typeringen van de personen en Lievers voor de humor. Levi Andreas van David Pefko vond ik iets te dik. Op 22 september is in Den Haag de uitreiking van de Debutantenprijs, ben benieuwd wie er als winnaar gekozen zal worden. Kaarten bestellen voor de uitreiking kan hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten